Szkleroterápia

Köszönjük, hogy rendelőnket tisztelte meg bizalmával.

Az ambulanciánkon végzett vizsgálathoz és beavatkozáshoz szükséges az Ön beleegyezése is. Ahhoz, hogy Ön dönteni tudjon, az alábbi ismertetéssel szeretnénk segítségére lenni a betegségéről, valamint a vizsgálat, majd a beavatkozás módjáról, jelentőségéről, következményeiről és a szóba jöhető szövődményekről.

Kérjük, kezelés előtt olvassa el ezt a visszerek szkleroterápiás kezelésével kapcsolatos tájékoztatót!

Visszerek szkleroterápiás kezelése

Az alsó végtagon található piros, kék vagy lilás kisebb vénák illetve tágult erekszkleroterápiás kezelése egy viszonylag egyszerű beavatkozás. A tágult erekbe speciális folyadékot fecskendezünk be egy nagyon vékony tűvel. Ennek hatására a véna falában gyulladás lép fel, majd a véna eltűnik. (Az eljárást már több mint 50 éve alkalmazzák Európában.)

Mi a szkleroterápia eredménye?

A szkleroterápia segítségével megszüntetjük a nemcsak esztétikai problémát jelentő, hanem számos betegség (thrombus képződés, ekcéma megjelenése, fekély) kialakulását is előidéző állapotot.

Csak a látható vénákat tudjuk ily módon kezelni. Szükség lehet a beavatkozás ismétlésére, mert nem minden véna tüntethető el egy kezelés alkalmával. Az eljárás nem előzi meg újabb tágult vénák kialakulását.

Milyen kockázata lehet a szkleroterápiának?

Szövődmények nagyon ritkák, de mint minden beavatkozásnál, itt is előfordulhatnak. Ilyen például kis trombusok kialakulása az erekben; gyulladás; barnás pigmentáció, melynek eltűnése hónapokat is igénybe vehet; allergiás reakció a beadott gyógyszerre, valamint olyan bőrelváltozás az injekció helyén, ami heget is hagyhat maga után.

Milyen előkészületek szükségesek szkleroterápia előtt?

Ne kenje be a lábát a beavatkozás napján sem krémmel, sem napfényvédővel, sem olajjal. A szkleroterápia után a láb enyhén éghet, és kicsi barnás elszíneződés is előfordulhat néhány hétig az injekció helyén.

Mi történik szkleroterápia alatt?

Ez az eljárás szakavatott sebész kezében egyszerű, nem igényel érzéstelenítést sem. Egyszerűen elvégezhető magánrendelőben is. A beavatkozás 5-15 percig tart. Akezelés álló vagy fekvő helyzetben történik. Miután a bőr fertőtlenítése megtörtént, a sebész az egyik kezével kifeszíti a bőrt a véna felett, míg a másikkal beinjekciózza a gyógyszert a vénába. Egy beavatkozás alatt 5-10 injekcióra van szükség. A szúrások helyét kötéssel fedik. A szkleroterápia közben enyhe égő érzést tapasztal a beteg, és kis szúrásokat érez.

Mi a teendő a kezelés után?

Ajánlatos kompressziós harisnyát hordani a trombózis megelőzése céljából illetve a jobb kozmetikai eredmény miatt. A kötést nyolc óra múlva lehet eltávolítani, míg a harisnyát 72 órán át, esetleg hosszabb ideig is hordani kell. Két napig kisebb fájdalom előfordulhat. A kompressziós kötés eltávolításakor a injekció helyén piros foltok lehetnek, melyek legkésőbb egy hónapon belül eltűnnek. Barna foltok kialakulása nem gyakori, de ha megjelennek, akkor elhalványulásuk akár egy évig is eltarthat.

Javasolt a napi minimum 30 perces séta, hogy a mélyebb vénákban ne alakuljon ki trombózis. Nem javasolt a hosszabb álldogálás és ülés, valamint nehezebb tárgyak emelése, futás és erős testedzés. A beavatkozás után a páciens visszatérhet munkájához.