Proctologiai magánrendelés

Statisztikák szerint a népesség 40%-a szenved aranyérbetegségben.

Mi az aranyér?

A végbél és a végbélnyílás falában található vénatágulat, melyből létezik belső és külső, illetve a betegség súlyosságának függvényében négy különböző stádium is megkülönböztethető. Az aranyerességet az ülő vagy álló életmód, a túlsúly vagy székrekedés okozhatja, illetve szülés után is jelentkezhet, sőt a túlzott higiénia is eredményezhet ilyen problémákat. Az aranyér sokszor tünetmentes, illetve jelentkezhet vérzés formájában is - ez általában friss vér.
Az emberek szégyellik magukat, és első lépésben nem orvoshoz fordulnak, hanem elkezdik kezelni magukat mindenféle kenőcsökkel. Ennek pedig legtöbbször az az eredménye, hogy csak rövid távon vagy egyáltalán nem múlnak el a tünetek. Az otthoni kezelés azért is veszélyes, mert megtörténhet, hogy valamilyen más betegség van a vélt aranyérbetegség helyett.

Mit tehetünk?

Fontos, hogy tünetek esetén konzultáljunk szakorvossal! Az ambuláns aranyérkezelés nagy előnye, hogy nem igényel kórházi befekvést. Az érzéstelenítés és altatás nélküli fájdalommentes kezelés mindössze öt-tíz percig tart, melyet fél óra rendelői pihenés követ.
Magánrendelésünkön a Barron-kezelést alkalmazzuk, melynek során gumigyűrűs lekötést végzünk. A lekötés lényege, hogy az aranyerek belső, nyaki részét, ahol már közvetlen fájdalomérzet nincs, egy szoros gumigyűrűbe húzzuk, majd infravörös fénnyel hőkezeljük. Ennek hatására a gumigyűrűben lévő megszorult aranyér részlet 3-4 nap alatt elszárad, lelökődik. Az elszorítás irányából jövő vérellátás megszakadásával az aranyeres csomó maradék része idővel visszahegesedik az eredeti visszahúzódott helyére, az alapjához fixálódik, ami megakadályozza a további előesést. Nyilvánvaló, hogy az életmódon is kell változtatni. Sokat segíthet a rendszeres mozgás. Továbbá kenőcsökkel, kúpokkal és újabban a sok folyadékkal bevitt granulátumos székletlazítókkal gondoskodni kell és lehet az állandó puha székletről. Orvosaink szakszerű étrendi, higiénés és életmódi tanácsokat is adnak.

Prof. Dr. Kollár Lajos
sebész- érsebész szakorvos